2010. január 24., vasárnap

Telefon, szokások, sör

Vettem egy telefont: SonyEriccson R300, ami egyben rádió is, ráadásul könnyű és vékony. Az alap szolgáltatásokon kívül semmi extra nincs benne, de egyelőre nem is kell. Egy probléma van vele, ha sokáig nézed a képernyőt elkezd yoyo-zni a szemed. Ha viszont elforgatom pozitív irányba az y tengelye körül úgy 30 fokkal, minden megjavul. A számom amin el tudtok érni 24/7:

+65 8510 8332

van még csicsás e-mail címem is: kupcsik@nus.edu.sg

Hétvégi mosás közben vagyok és amíg várok gondoltam írok egy blogot, úgyis régen volt már az uccsó. Ez volt az első igazi working hetem: reggel 7:30-kor kelés, este hazaesés. Itt úgy működik az élet, hogy az emberek délelőtt folyamán megérkeznek, ebédelnek valami finomat, aztán ebéd utáni csicsi (max fél óra az asztalodra dőlve), 6 ig munka, vacsora, majd aki akar még maradni marad, én egyszer bent maradtam 7:30 ig, mindenki ott volt még. Szóval itt el van egy kicsit csúsztatva a napi ritmus pár órával. Viszont a hétvége teljesen más, mint európában. 3x annyi ember, minden bolt nyitva késő estig, hatalmas forgalom, kacagás, jókedv.

Étkezési szokásoat tekintve is vannak különbségek: a turista helyektől messze (amerre én is lakom), ahol európai arcot csak elvétve látni, ott vannak a food court-ok. Ez úgy érdemes elképzelni, mint egy rakás otthoni kínai vendéglőt egy légtérben. Különböző stílusok között lehet választani: halgombócos, leveses, tésztás, csirkés, koreai, muszlim stb. Az egyetemen is hasonló a rendszer, majd fényképekkel fogom dokumentálni a dolgokat. Hamarosan megjön az első ösztöndíjam és veszek egy gépet aztán lesz majd sok fotó. Egyébként sok vicces dolgot is láttam már, de beszéljenek majd a képek...

Itt vigyázni kell ám a kocsikkal, mert lesz@rják a gyalogosokat magasról. Többször volt olyan eset, hogy ha nem adok elsőbbséget, elcsapnak. Úgy lehetne egyszerűen elmagyarázni, hogy

1, Ahol zebra van, vagy zöld a lámpa --> Te vagy az ISTENCSÁSZÁR, már ha pár méteres körzetébe érsz a zebrának lelassítanak, hátha át akarsz menni.
2, Ahol nincs zebra, vagy piros a lámpa --> Halál fia vagy, ha erősködsz... szóval erre vigyáznunk kell!

Egyébként ugyanezt veszem észre a mindennapi életben is. Amikor a törvény/szokások szerint kedvezményzett vagy, pl. vásárolsz valamit, zebra van felfestve, étteremben vagy, ott kiny@alják a $egged, egyébként meg átnéznek rajtad. Tegnap pl egy nő bénázott a bevásárló kosarával, nem tudta feltolni a járdára egy alacsony padka miatt. Odamentem kicsit megemeltem neki az elejét, totál le volt döbbenve, kb 10x megköszönte.

Pénteken találkoztam magyar NUS hallgatókkal. Söröztünk egy jót, beszélgettünk, igazán jó fejek. Az este végén (mármint számomra, kicsit sok volt a sör) megérkezett egy harmadik honfitárs, de sajnos rá már nem nagyon emlékszem... megárt ez a nagy meleg.

Mindenkinek kellemes síelős/hógolyózós napokat kívánok! Én most megyek strandolni :P

2 megjegyzés:

  1. Nekem karácsony óta van SonyEricssonom (c510). Szép, ügyes, okos, de az igazat megvallva nagyot csalódtam a márkában, ahhoz képest, hogy mások mennyire istenítik. Tekintve hogy az első három napban 2x fagyott le nyomogatás közben...

    Találkoztál magyarokkal --> Győri Benjáminnal nem? :) Szaktársam volt és kb. akkor utazott ki, amikor te...

    VálaszTörlés
  2. Igen vele találkoztam :) de csak véletlenül akadtunk egymásra az angol teszten.

    VálaszTörlés