2010. február 17., szerda

B.K.U.E.K

Vagyis Boldog Kinai Uj Evet Kivanok!

Ezuttal a tigris evet koszontotte a nepseg itt Szingapurban, nomeg szerte a vilagon. Mivel a lakossag 70% kinai, nyilvan nagy happening volt. Ket napot ki is adtak szabadnapnak. Igyekszem egy hu kepet festeni az elmult 4 naprol.

Szombaton elmentem egy egyetemi tarsasaggal (kb. 20 fo) Chinatown-ba, ami a belvarostol csupan egy kohajitasra van. Megneztunk 2 templomot, majd belevetettuk magunkat a szukos utcakba, ahol jokat ettunk, vasarolgattunk. Inkabb nezzetek meg az alabbi videot, az sokkal beszedesebb lesz.


Elvileg csinaltak kepet is a sracok, de sajnos meg nem tettek fel a netre, ugy gondoltam nem varok tobbet, most megirom a bejegyzest, aztan majd egy masik postban kozlom a kepeket. Kulon orom volt szamomra hogy lehetett grillezett tintahalat enni, ami nagyon fini volt es elfogadhato aron adtak. Lehetett ezen felul minden sarkon kapni kokuszt, amit feltornek es utana mar lehet is inni a finom tejet. Be is dobtan 2 kokuszt meg 3 tintahalat, nyami! Az este tuzijatekkal es sarkany tanccal zarult.

Vasarnap teljesen leallt az elet, ami szamomra furcsa voltm mert az eddigi kintletem alatt nem lattam 23h elott boltot zarva (hetvegen altalaban nagyobb a nyuzsi). Szoval a vasarnap amolyan europaias pihenos vasarnap volt. Kinaieknal az a szokas, hogy ujev masnapjan -- ill. amig tart a szunet -- meglatogatjak a rokonokat es kisebb ajandekokat visznek a gyerekeknek. Ilyenkor mindenki "szepen" feloltozik. Itt a "szepen" kinai ertelembe veendo, nalunk kb. a "giccses", "kifejezetten furcsa", "uuuuhha" es az "ezt nem kellett volna" szavakat hasznalnank.

A hetfoi program ugyanez volt.

Kedden elkezdett eledezni a varos, kinyitottak a boltok, ujra ehettem meleg kajat, eljen! Bar hivatalosan ez meg nem volt munkanap en bementem az egyetemre dolgozni (hidegben jobban megy), meg uszni egy jot. A mai szerdai nap pedig mar mindenki szamara a munka kezdetet jelentette. Persze a diakok orulhetnek tovabbra is, mert nekik az egesz het szunet, nincs tanitas.

Igerem jovore jobban keszulok, tobbet fotozok. Az idei egy kicsit kurtara sikerult, de igazabol nehez leirni pontosan milyen. Javaslom mindenkinek ezt az idoszakot Kinaba, esetleg Szingapurba utazni!

A kovetkezo unnep Good Friday lesz, aprilis masodikan. Sajnos ez nekem nem mond semmit, nektek?

4 megjegyzés:

  1. Nagyon jó! :)
    Bár az ilyen tintahaltól és társaitól így is majdnem felkavarodik a gyomrom, nagyon nem szeretem a tengeri herkentyűket, behhh :S
    Még én is míveletlen vagyok amúgy a Good Friday-témában :)

    VálaszTörlés
  2. Szerintem ez a good friday a husvettal hozhato kapcsolatba, nagy pentek???

    VálaszTörlés
  3. "Good Friday, also called Holy Friday, Black Friday, or Great Friday..." vagy csak én google-ok mindent, amit nem tudok? :-)

    Én ugyan el vagyok csúszva, mert pénteken mentem kínaiba, de láthattam, ahogy sorra térnek be a buszsofőr-nek kinéző- fickók, egy fröccsre/borra, azt' állnak is tovább.

    @kínai fickó -akcentussal persze-: mit adhatok?
    #Volán fickó: egy bort
    @vörös vagy fehér?
    #???
    @vörös vagy fehér?
    #...pohárba, egy pohárral

    VálaszTörlés
  4. Nálunk csak Black Friday van, bedobom tippnek.

    VálaszTörlés